måndag 30 mars 2009

Långt och mycket

Har haft en låååång dag! Känns som jag var på jobbet en evighet. Nu är jag dock hemma igen, men benen värker efter 9 timmars springande på golvet. Vi har använt oss av stegräknare på jobbet för att se hur många steg vi når upp till på 7 timmar. 20 000 steg blev det! Under en dag sägs det att man ska försöka gå minst 10 000 för att hålla sig i form. Jag går med andra ord det dubbla, inte konstigt att jag är trött! :)

Har fått massa extratimmar denna vecka. Är rätt så typiskt att man får det när man egentligen har fullt upp med annat. Har två tunga veckor framför mig nu, men det ska väl gå an det med!

Jag är så mätt så jag har ont i magen. Var så hungrig när jag kom hem att jag tryckte i mig tre ”hemma-burgare” och två rostade mackor. Aj! Nä, nu ska jag vila magen och benen i soffan.

Ciao!

4 kommentarer:

Mona sa...

Min bonus dotter Frida har precis gjort färdigt sin praktik på Strömpilens Lindex hemma i Norr! Det jag kunde läsa i hennes blogg var om dessa långa dagar men annars ett bra ställe. Hemma hamburgare(Hm) lätt himla gott måste in på vår matlista den här veckan :-)Vila benen ordentligt ny dag imorgon....kramar till dig

ramsan sa...

du är inte klok =) 20 000 steg per dag! ja då behöver man inte träna ;) men du är ju redan smäcker o fin!!! pöss...

Johanna sa...

Men schysst jag är då! Kommer med falska anklagelser så där.. :P Jag hade för mig att du hade den där med krusidullerna.. Tänkte bara att nu när du bytte header så bytte du allt.. Usch på mig! Smäll på fingrarna ska jag ha!

20000 steg är ju hur mycket som helst! Inte konstigt att du är trött i benen.. Puss på dä!

Ullis sa...

Vila med fötterna upp och njut en stund i soffan. Nya tag igen denna dag förstår jag. Kram