söndag 1 februari 2009

Nya ting!

Nu sitter min vän Johanna på bussen upp mot Umeå igen. Hennes resväska innehåller dessutom många nya fina plagg, som jag gärna velat ha i min garderob.

Helgen har verkligen sprungit iväg. I fredags gick vi på stan hela dagen, och på kvällen åkte vi till en av mina arbetskamrater för en liten fest. Tråkigt nog så började Johanna må dåligt *stackars* så blev inget dansgolv för oss. Lördagen vaknade vi dessutom bakis, så blev med tunga steg som vi tvingade oss genom butikerna på Götgatan. Trevligt har vi haft, men nästa gång ska vi se till att få i oss rikligt med mat innan vi beger oss ut i nattlivet.

Idag har jag och Fred varit på Mio och tittat på dubbelsängar. Tror vi hittade ungefär vad vi vill ha. Blir att beställa någon vecka innan vår flytt så vi kan montera upp den direkt det är färdigtapetserat. :)


Svärmor skickade ner en inredningstidning åt oss nu när Fred hade namnsdag (Carl). Jag blev så lycklig för i den hittade jag en tapet till fonden i vardagsrummet, som jag blev totalt förälskad i. Butiken som säljer den ligger dessutom i Bromma. Ser också ut som att vi ska få hjälp av Freds föräldrar med tapetseringen. *wii*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusig säng :-)/faster Mona

Ullis sa...

Snygg sängmöbel! Kul med hjälp när man renoverar. Visst är det roligt att planera inför ett boende som man äger! Man hittar så mycket an ill göra och fixa. Men eran lgh var ju redan snygg innan ni tänker lägga er stil till det hela. Blir kul att få se sedan när det är klart.Kram