måndag 3 november 2008

Minnen!

Idag blev det en ensam middag för mig då gubben hade föreläsning med jobbet. Jag lyxade till det med att göra pannkakor. Mmm… fortfarande lika gott som när man var liten! Alltid när jag gräddar pannkakor minns jag tillbaka till när jag och mina systrar var små och åkte till mormor och blev bjudna på lövtunna, krispiga och helt underbart goda pannkakor!

Sedan jag börjat grädda pannkakor själv har jag alltid försökt få dem precis så som mormors, och jag tycker faktiskt att jag kommit ganska så nära nu. Hemligheten är en gammal stekpanna i gjutjärn, mycket smör och tunn smet. De ni! Gjorde några extra så jag och gubben har till lunch imorgon.


Syster ville se en bild på mina stövlar som jag köpt, så här har du dem! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga stövlar!! Pannkakorna hade nog lite fetgrädde isig i smeten det gör dom extra krispiga. Försök med pannkaksflipp, Alina älskar när jag vänder dom i luften. Kram lill faster

ramsan sa...

hihi... gulligt! ååå så fina stövlar, jag vill oxå ha jue =( kram *pöss*

Ullis sa...

Skriv ngt nytt nu, jag längtar.
Lill faster

Anonym sa...

Glöm inte att kolla bloggen! Nya tips om vem som åker ikväll!!!!!!!/Mange Kungen