tisdag 25 november 2008

Jag trampar glatt!

Tror inte jag är ensam om att nämna vädret! Inatt lät det nästan som att taket skulle lyfta. Var lite orolig för att det skulle innebära kaos på tunnelbanan imorse så lämnade hemmet extra tidigt beredd på förseningar, men till min stora förvåning gick allt som det skulle och jag var på jobbet 30 minuter tidigt. Inte många som känner för att ta en shoppingrunda i snöstorm, vilket resulterade till dåligt sälj för oss idag. Suck!

Måste dock erkänna att på vägen hem från jobbet igen så njöt jag av att trampa i snön. Log lite för mig själv, för visst är det mysigt med nyfallen snö?

Har massor av roliga minnen av vintrarna som barn. Jag bjuder på två av dem:

”Jag och Ramona hade fått nya riktigt snygga skinnhandskar av mamma en dag, och på kvällen skulle vi ut och leka i vår borg som vi byggt. Vi tog ut massor av ljus som vi tryckte ner i snön inne i borgen. Efter en stund ute i kylan sprang Ramona in på toaletten och lämnade henens nya handskar hos mig i borgen. Jag skulle vara snäll och värma dem åt henne undertiden, självklart över ljusen. Vet inte om jag behöver säga så mycket mer, men när hon kom ut igen så var det inte mycket foder kvar i dem inte. Mamma blev inte så glad, och jag fick lära mig att ljus inte bara är vackra att se på.”

”Regina fick för sig att hon inte ville gå till skolan, så en kväll gjorde hon allt för att bli förkyld. Snäll som hon var drog hon med mig i fallet. Vi gick ut på balkongen och samlade så mycket is vi bara kunde i en balja, som vi sedan tog in på Reginas rum. I den stod sedan både jag och hon barfota. Visst blev vi frusna, och visst blev vi upptäckta! Inga glada miner från mor och far, och heller ingen frånvaro i skolan.”

Visst är det mysigt med nyfallen snö?

6 kommentarer:

ramsan sa...

haha =) så jäkla skoj... haha!!!! vad du kommer ihåg...

Johanna sa...

Hihi, tokfia.. Jag försökte mig på att göra något fint av snön igår, men den va inte det minsta kladdig, så det fick vara.. :P

Kommer du upp till jul/nyår förresten? Blir det bara familjen eller hinns vi andra med också? ;)

Kram kram!

Reggan sa...

Hej! Jag och Ramuppa kom på efter ditt inlägg igår, att vi syskon skulle ha gjort en "memobok" med blandade minnen som vi har...är du på? KRAM!!!

Ullis sa...

Vad roligt ni syskon har haft det ieran barndomstid. Håller med de andra, samla allt och skriv ned. Kul för er och framför allt era barn.
Visst är det underbaart med snö.
Försök och gör snöänglar, det gör jag så fort det går. Underbart. Sov gott! Lill faster

kicki sa...

Jag förstår att du trivs när det har kommit snö hos er. Det var en på jobbet som hälsade på sina barnbarn i helgen i vällingby hon sa att ni hade fått mera snö där. kram kicki

Sjoestroem sa...

haha, vilka minnen, jag skulle nog kunnat göra som du och regina bara för att slippa skolan ibland =)

har ni inte fått snö förän nu? =/

ÅÅh ja din kladdkaka är så himmelsk god men den vill bara inte bli som jag vill, vill få den kladdigare men inte så den flyter och när jag väl tar ut den så är den inte alls som jag vill ha den... men får försöka om och om igen, för den är ju alltid god!!

Näe sanna ska ju ta E-type, och jag tar mammas häst (A) hehe.

ha det fint
kram kram =)