måndag 9 november 2009

hit och dit

Suck, suck och suck! Jag är så less på all sjuka hit och dit. Flera som är hemma från jobbet och jag går nästan bara och väntar på att jag själv ska åka på något snart. Jag har inte vaccinerat mig mot "knorren" än heller, trots att jag är med i en riskgrupp. Tänkte gå i fredags men då var det slut på vaccin på de närmsta vårdcentraler, så det blev inget av det. Ska försöka ta mig iväg nu i veckan då jag är ledig - om de fått in nya doser vill säga.

Annars så har jag haft en lugn och skön helg tillsammans med gubben. Vi har bland annat köpt lite småplock till lägenheten. Konstigt nog blir vår inköpslista bara längre och längre trots att vi köpt på oss en del den sista tiden. Är så mycket fint man vill ha! Nu är det dock snart jul, nyår och älsklings födelsedag, så måste hålla i slantarna lite.

Nu ska jag göra mig klar för sängen. Tjing!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Om du håller god hygien och tänker dig för vad du gör med händerna oh typ backar 1 meter från ngn som är rktigt sjuk har du REALTIVT GOTT SKYDD, Men är du i riskgrupp se till att få vaccin. Lycka till!:)

Johanna sa...

Har du vaccinerat dig nu stumpan? Du får inte vara sjuk när jag kommer ner vettu.. ;)

Vet du att Ramona (med Magnus och barnen)handlade av mig på Maxi idag! Vi pratade så mycket så jag vet inte om jag slog in allting rätt.. :P Tokigt!

Sidenblusen har jag beställt faktiskt.. Nu tog jag en större storlek (eller två egentligen) för jag vill gärna ha den lite pösig, men nu börjar jag fundera på om jag tog en för stor.. Hmmm.. aja, svårt att veta innan iaf.

Om två veckor är jag hos dig stumpan! :) Kram kram!