fredag 2 januari 2009

Åter till årets sista dag. Jag jobbade nyår vilket innebar att vi inte kunde åka uppåt och fira med varken vänner eller familj. Hade inga större förväntningar av kvällen, utan såg istället framemot ett lugnt och enkelt firande tillsammans med min älskling.

Väl hemma efter jobbet möttes jag av en stilig och uppklädd sambo som hängde av mig min jacka, ledde mig sedan in till köket där 10st fantastiskt vackra rosor stod på bordet tillsammans med tända ljus och champagne. På bordet står även ett kort med schema över kvällens planer. Jag blev alldeles knäsvag och kunde inte sluta le. Visade sig att vi skulle till gamla stan och äta nyårssupé. Vi skålade och sedan var det bara att springa in i duschen och fixa mig lite fin inför kvällen.



Restaurangen var mer än charmig och maten helt underbar. Vi hade det så otroligt mysigt och trevligt! Timmarna bara flög iväg. Summerade det gångna året och det som komma skall. Vi har så mycket roligt framför oss...









Hoppade sedan in i en taxi som tog oss hem. Då öppnade älskling ännu en champagneflaska och det var strax efter det som - han gick ner på knä! Klockan var nog ganska exakt 00.00, då raketer avfyrades utanför fönstret. Underbart! JA!

Jag är lyckligast i världen som får stå vid din sida!

9 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi jag hade rätt! :) Jag är synsk! Grattis gumman! Många kramar till er båda! Det händer mycket i era liv nu.. Så glad för er skull! Puss och kram!

Ullis sa...

Titta! Jag förstod att han hade gjort en fantastiskt romanisk kväll till er två. GRATTIS!
Lev i kärlekens rus!!!!

Anonym sa...

Stort grattis!du verkar ha hittat dig en riktigt romantiskt karl,ingen dålig nyårsafton han fixat,väldigt driftig och sen villken avslutning :-)

Anonym sa...

Hej lillasyster!!! Är det sant?!!! Grattis!!!! Pussar och Kramar till er! Jätteglad för er!!!/ Reggan

Sjoestroem sa...

Oj vilken romantisk man du funnit! Det är värsta askungesagan... stort grattis till er :)

Anonym sa...

sjukt fint!!sjukt romantiskt!!sjukt sjukt fantastiskt!!!Grattis!!

ramsan sa...

åååå... helt sjukt att läsa =) håret reser sig på mina armar, det lovar jag!!! vi som pratade om det på jul ;) puss o kram!

Elin sa...

Grattis grattis! så romantiskt och fint! kram

Mona sa...

Den som väntar på något gott... Du går din egen väg och den vägen verkar vara rätt för för dig ,,måste bara få gratulera dig till den underbara tid som väntar dig/er..
Lycka till önskar faster i Köping