tisdag 16 september 2008

Vilken dag!

Ligger fortfarande I hotellsängen. Kl är 7.24 här I NY. Gårdagen var minst sagt äventyrsfull. Flygningen mellan Stockholm och Philadelphia gick bra tills vi skulle landa. Hade nära döden upplevelse då turbulensen vid landningen var riktigt kraftig. Hann tänka alla möjliga obehagliga tankar innan vi äntligen var på fast mark. Phuu! Sedan blev det ännu fler säkerhetskontroller i Philadelphia, det vill säga fler förhör än det vi hade på Arlanda. Fred blev dessutom skickad vidare till ett extra förhör då hans visum precis gått ut, så där satt jag ensam i USA:s femte största stad och väntade på att min älskling skulle bli släppt så vi inte skulle missa planet vidare till NY. Vi hann!

Så till nästa grej! Vår väska som vi checkat in kom aldrig!!! Vi tog taxi vidare till hotellet utan den. Skulle bli skickad till oss senast samma kväll till hotellet. Tror ni den har kommit? NEJ! Jag har alla mina saker i den. Smink, hygienartiklar, underkläder, har inte ens min hårborste! Snyft! Blir nog att börja första dagen här med att köpa, köpa, köpa! Suck å stön!

I övrigt måste jag säga att det jag sett av NY hittills är helt otroligt! Jag går på moln! Tog en promenad efter Broadway igårkväll. Knäppte lite bilder men sladden till kameran är i väskan - så kan inte lägga upp dem! De kommer sen förhoppningsvis!

Nu ska vi ta en lyxig frukost och en kall öl! Mmmm!

2 kommentarer:

ramsan sa...

hummmm... fatta vad avis jag är syster!!!!! åååå... hoppas att ni fått tillbaka väskan nu då! =) önskade att jag fick uppleva samma som du gör nu! själv så har jag skrikiga barn som ska ha mat! puss o kram! vi räknar m uppdatering snart....

Johanna sa...

Men shit! Hoppas ni fått väskan nu.. Jobbigt att vara utan alla grejer! :S Ha det så underbart nu och sen vill jag se bilder! :) Puss och kram!