tisdag 20 maj 2008

Olika typer...


Jag har som sagt jobbat hela helgen, och nu känns det såå skönt att jag har en ledig sådan framför mig. I lördags trodde jag inte att det skulle vara så mycket folk eftersom det är i slutet av månaden och de flesta kanske inte har så mycket kvar att handla för, men ack vad fel jag hade. Vid det här laget borde jag ha lärt mig att om det är dåligt väder, så är det alltid mycket folk i Gallerian! Nu har ju dessutom turisterna ökat i mängder. Mestadels ryssar, det vill säga stora damer med massa smink och gräsliga klädstilar som tror att ryska är ett världsomspännande språk. Man försöker på engelska förklara att man inte förstår vad de säger, men då visar det sig att de inte förstår ett enda ord av vad jag säger. Haha! Man får sig alltid ett litet garv efter att de lämnat butiken.

På tal om mitt jobb. Vi har någon som kissar på golvet i ett av våra provrum. Är verkligen jätteäckligt! Har hänt fyra gånger nu, och alltid i samma rum. Vad finns det för äckliga typer i denna stad?! Som tur är så ska provrummen renoveras v.26. Känns faktiskt lite trist om personen fortsätter urinera även då, när vi nu äntligen ska få det nytt och fräscht. Vi håller ögon och öron öppna, men hur kul skulle det vara att ta på bar gärning? Haha!

Helgen som var gjorde jag inte så mycket annat än att jobba, se på hockey och sova. I fredags satt vi uppe till två på natten och följde semifinalen. Slutade ju inte med vinst, men matchen var otroligt spännande. Lördag kunde vi ju heller inte missa matchen om bronset. Den blev dock en riktig flopp!

Idag fyllde lilla Klara 1 år. Lillgumman! Hade så gärna velat vara med på hennes första kalas. Suck! Avslutar detta inlägg med att lägga ut en bild på henne så ni får se hur otroligt söt hon är…

Inga kommentarer: