torsdag 11 februari 2010

tillåten

Idag har jag varit ledig och haft en hemmadag för mig själv. Fred är borta på kurs och kommer inte hem förrän imorgon eftermiddag. Känner mig faktiskt rätt så ensam just nu, och kan inte motstå att fundera på vad jag gjort en dag som denna om jag hade haft nära till familj och vänner...

- Sprungit på stan med en nära vän?
- En heldag hemma hos mor och bror?
- Någon av mina syskon kanske hade passat på att utnyttja mig som barnvakt?
- Tagit en fika på ett mysigt café?
- Kanske Ramona hade bjudit mig på en brakmiddag?
- En kväll med sällskapsspel?

Eller hade jag gjort precis som jag gjort idag? Tvättat, renbäddat, rensat de överfulla lådorna i köket, badat orkidéerna, dammtorkat, druckit för mycket kaffe, lagat en maffig köttfärssås som ska räcka till lunchlådor inför arbetshelgen, vikt tvätt, strykt alla Freds skjortor och mina egna arbetskläder. Ja, vem vet...aktiv har jag i alla fall varit idag...

...och hemlängtan är tillåten...

3 kommentarer:

Svärmor sa...

Duktigt gjort Andri! men vad du kommer bli förvånad när du plötsligt får två torsdagar denna vecka! Stor kram till dig och Fredric!!

Ullis sa...

Du var då en flitig kvinna! Visst har du väl ngr trevliga vänner i Sth som du kan shopa med eller ta en fika. Hoppas eran arbetshelg blir bra.
Kram. Har du sett fjällenbilderna?

Mona sa...

Kan det vara en ny Ulla-Britt din farmor? du låter i alla fall lika flitig som hon :-))Tur att vi får längta du och jag ;-)
Kram