lördag 19 december 2009

vinterland

Är nog inte bara jag som sitter och fryser just nu. Vilket vinterland det blev över en dag! Härligt nu när snön lyser upp i mörkret, men den svidande kylan slipper jag gärna. Stackarna hemma i norr som just nu får stå ut med -20. Brrr! Jag ska nog inte gnälla.

Idag har jag varit ledig. Har tvättat, städat och bakat lite julgodis. Helt galet att det snart är jul. Jag hinner inte riktigt med. Ser mest fram emot att det ska bli ett slut på den galna köphysterin som råder. Får stå ut ett tag till då snart årets värsta reaperiod startar. Wiii....

Hade mitt utvecklingssamtal för ett tag sedan och det gick superbra! I januari kliver jag på en ny tjänst. Får fler timmar på schemat. Känns kanonbra!

Måste snart ta mig uppåt i landet. Saknar alla där hemma. <3

4 kommentarer:

Mona sa...

Fryser det gör jag i alla fall -17 grader idag. Vad kul att det går bra för dig på ditt jobb:-)) att julrusch och rea är mindre roligt förstår jag. Åker du till norr i jul?Ha nu en bra helg kramiz från faster

Johanna sa...

Idag har vi bara -5, det känns ändå helt ok.. :) Var inte kul med -18, usch..

Ja hoppas du inte blir ihjältrampad sen då rean börjar! Folk brukar ju kunna bli lite galna när det finns billiga saker. Vad kul att du fått ny tjänst! Blir det några andra arbetsuppgifter då också?

Ja kom upp snart igen vettja! :) Kram kram!

Ullis sa...

Vi har snösorm andra dagen på rad. Underbart. harklätt granen idag. Mysigt. Ha det lycka till med arbetet och grattis till fler timmar.

ramsan sa...

vi saknar er med! god jul! Krams.