onsdag 20 maj 2009

Inte som alla andra

Trots att röda dagar ger bra ob på lönen, så skulle det vara rätt skönt om vi hade stängt alla dessa dagar. Jag blir avis på andra som får jobba halvdag, får helg mitt i veckan, som tar ledigt på klämdagar, som har tid att bege sig från staden, åker hemåt, som har ledigt ALLA helger...

Själv upprepar jag ”hej, vill du runda upp, legitimation också, tack, hej då”, tills jag blir snustorr i munnen och yr i skallen...ja...nästan alla dessa dagar när andra "vanliga" har tid att umgås med nära och kära, och allt som hör där till! Märks det att jag längtar till min ledighet eller?

5 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller med! Tror inte ens Maxi har ändrat tiderna imorn.. Var någon helgdag för ett tidigare i år som OBS, elle Coop heter det väl, stängde tidigare, men Maxi körde på som vanligt... I do not get it! Snart är det semester iaf..

Johanna sa...

Tredje meningen blidde ju inte riktigt rätt.. Tänk bort "för ett" så ska nog bli rätt.. :)

Johanna sa...

Ja jag har blivit lite kär i sjalen faktiskt.. 23:- på tradera.. :) När får vi se bilder på lägenheten förresten? puss puss!

Ullis sa...

Håller med om röda dagar. Varför måste affärena ha öppet jämnt????
Om det vore stängt skulle folk kunna umgås i stället och kanske komma ut i naturen. Det vore väl bra!! Lider med dig. Kram och håll ut snart semester.

Wickans värld sa...

Borde vara som när jaag var liten... Då stängde affärerna kl 1 på lördagar o stängt alla röda dar.
Folk kan väl för sjuttsingen handla när det är vardag! (Fast när ska allt "affärsfolk" handla...?)

Lycka till med DammBo!

Kram